torsdag 19. mai 2016

Chris og Dano på fisketur!

Onsdag 11.5

Etter et lite fiskeopphold klødde det i fingerne etter å få noen nye arter.
Isfiske turen hvor alt gikk galt er for lengst glemt. Jeg (Chris) skulle fiske med Dano, så jeg satte kursen mot Asker. Bekkerøye og Dvergmalle var target artene.



Fremme ved bekken brukte jeg dupp med liten mark. Etter 20 minutter rørte duppen seg. 
Da var Bekkerøya i boks. Art Nr. 46 var notert.




Pers. På Suter 126.20g.




Mens vi meita lyste jeg rundt i vannet på leting etter spennende fisk. 
Så fikk jeg øye på noe morte lignende. De var veldig lysky. Jeg skrudde av hodelykta og slapp ut en krok med mark ned på bunn, skimtet skyggen av den. Bang så satt den! 
Fikk den opp og lurte fælt på hva dette var. Måtte google å sjekke. 
"Yes" Jeg kunne notere meg Karuss 370g som art Nr. 47. Den kom som lyn fra klar himmel.




Senere på kvelden fikk jeg notert meg vekt og ny pers. på Solabbor 30.30g.




Lørdag 14.5

Det er tid for litt mer fisking. Nå var det Dano som tok turen til Østfold for å møte Chris.
Nå var marken bytta ut med store wobblere, og det var tid for predatorfiske.


Chris med dagens største og eneste Gjedde.




Dano fikk sin første Gjørs på 750g.




Gjørs er rovfisk som jakter i frie vannmasser. Den har en lang kropps fasong med vampyrlignende tenner, ofte dårlig sikt i vann med gjørs. Den er mest aktiv på de mørke tidene på døgnet. Den kan bli over 10 kg. En sinnsykt kul sports fisk.




Oppsummering av dagene.

Det ble to nye arter på Chris, han har nå 47 totalt.
Fikk ny pers. på Suter 126.20g. og Solabbor. 30.30g.
Dano fikk to nye arter Bekkerøye og Klubbrekord på Gjørs 750g.
Været var fint med litt vind.

Endte med vellykket tur for begge to.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv