tirsdag 5. juli 2016

Daniel på artstur utenfor Bærgen!

Søndag 19/6

Jeg (Daniel) gikk på bussen tidlig morgen 06.00 fra Haugesund. Neste stopp var Nettsun. Der skulle Øistein Winther plukke meg opp. Videre kjørte vi til svigerforeldrene hans, hvor vi fikk låne båt.
Det begynte å blåse stiv kuling da vi ankom Glassvar plassen. Det stoppet ikke oss.


Ti minutter tok det etter første nedslipp til jeg fikk ny pers på Lange 2670g.


Foto: Øistein Winther

Agner opp på nytt. Straks begynner det å små nappe litt. Jeg gjør tilslag og sveiver opp. Kjenner i andre enden at det er noe på. Det er alltid like spennende å se om det er riktig art som sitter på. 
Opp kom fisken og smilet kom fort. Jeg kunne slippe jubelen løs og art Nr. 74 Glassvar vari boks.


Foto: Øistein Winther

Pers. På Vassild 1080g.


Foto: Øistein Winther

Neste mål var nå Blålange. Vi dro ut på plassen og slapp ned et 25m. langt takkel. Straks det nådde bunn nappet det med en gang. Sveivet opp men det var ikke Blålange, men jubelen kom allikevel. 
Art Nr. 75 var om bord i båten Kolmule på 610g.


Foto: Øistein Winther

Ikke nok med det, der satt nemlig art Nr.76 på slepet som er nederst på taklet en Hågjel.


Foto: Øistein Winther

Nå dro vi videre til en Lysing plass. 
Vi slapp ned skikkelige kroker med stort agn. det resulterte i 5 små lysing.
Så ble det en veldig stille periode. Plutselig nappet det hardt, tilslaget satt perfekt og opp kom en Pigghå på 3330g. Art Nr. 77


Foto: Øistein Winther

Fikk ny pers. På Lysing 3420g.


Foto: Øistein Winther

Mandag 20/6


Øistein kom inn på rommet 6.00 "jeg kommer" sa jeg. Klarte selfølgelig og sovne igjen. Litt senere fikk han meg opp.
Vi kjørte ut i øygarden med båten. Kom frem til plassen og agnet opp to kroker med makrell. Agnet sank og jeg kjente en rar følelse der nede. Kjentes ut som søkke skled nedover en stein. Så jeg tok et tilslag og bang der satt det en fisk på.

 Det ble en fin rød Uer på 1190g. Art Nr. 78


Foto: Øistein Winther

Oppsummering av turen

Det ble 5 nye arter på Daniel totalt oppe i 78 arter.
Ny pers. På Lysing
Ny pers. På lange
Pers. På Vassild 

Takk til Øistein for suveren guiding og husly for regnet. Må si stor takk til familien hans, som ryddet et rom til meg og lagde fantastisk middag. Denne mannen kan sine saker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv